BÄRENREITER FACSIMILE
Documenta musicologica II/57
Hudba pro lipskou „kavárnu“ a další podniky – Johann Sebastian Bach komponoval nejen pro šlechtu a církev, ale také pro měšťanskou hudební společnost. Mezi taková díla patří koncerty pro cembalo a orchestr, jejichž rukopis je jedinečným a pravděpodobně nejvýznamnějším dokumentem instrumentálního repertoáru lipského souboru Collegium Musicum.
Bach pojal jednotlivé věty tak, aby cembalo mělo sólový charakter a aby se plně projevily „klavírní“ možnosti nástroje. Koncerty patří k rozhodujícím dílům v rané historii žánru klavírního koncertu.
Autograf nabízí zajímavý vhled do Bachova způsobu práce, který v doprovodném textu rozebírá Christoph Wolff. Martina Rebmann, vedoucí hudebního oddělení Státní knihovny v Berlíně, která autograf uchovává, popisuje historii bachovské sbírky této knihovny.
Faksimile v kvalitním čtyřbarevném tisku reprodukuje partituru v původní velikosti; čísla BWV a čísla taktů na každé stránce usnadňují orientaci.